V neděli 13.4. vyrazil tým juniorek FbK OT do Jičína s jasným cílem – vybojovat druhé místo v 2. lize juniorek. Holky předvedly bojovný výkon a díky skvělé týmové hře si odvezly cenné stříbro.
Nejenom naši hráči se zlepšují. Pro získání více informací a chutí být lepším trenérem se Petr Stolín rozhodl v září odstartovat dlouhou trať pro získání trenérské licence B. Proč se takto rozhodnul? Co vše licence obnáší?
Proč ses rozhodl si udělat trenérskou licenci B?
„Celé školení a zvýšení licence mi nabídl klub, předně poté Typlovi (Renča s Jirkou). Jelikož jsem letos nastoupil do magisterského studia na VŠ, tak jsem zvažoval zda oboje budu zvládat. Ale po kratším popřemýšlení jsem se pro studium rozhodl hlavně ze zvědavosti a touze se dále posouvat a vzdělávat nejen ve trénování florbalu.“
Co vše licence obnáší?
„Tak licence B se narozdíl od těch nižších liší v tom, že je to už delší studium (roční), a ne jen záležitost víkendu. Nyní jsem absolvoval 2 víkendové bloky ve Sportovním centru Nymburk plné velmi zajímavých a inspirativních přednášek ze všeobecné sportovní přípravy. Následovat budou v květnu opět 2 víkendové bloky, ale už se zaměřením na florbal v sídle Českého florbalu. Studium bude zakončené v srpnu závěrečnou zkouškou a obhajobou závěrečné práce. Ta spočívá ve zkratce v sepsání a naplánování ročního tréninkového cyklu pro danou kategorii, kterou trenér trénuje v probíhající sezóně. Součástí studia jsou také samozřejmě průběžné testy pro kontrolu získaných poznatků a vědomostí ze seminářů a přednášek. Ale asi tou nejzajímavější částí celého studia je hospitace v superligovém klubu, na kterou se moc těším! “
Koho můžeš s licencí B trénovat?
„Upřímně jsem nad tím vůbec takto nepřemýšlel. Určitě lze s licencí B trénovat vyšší celostátní soutěže, ale já jsem nad tím přemýšlel jinak. Jak jsem již zmiňoval v první otázce, tak tuto příležitost beru jako získání nových vědomostí z trénování florbalu a touze posouvat se dál a být lepším trenérem.“
Závěrem bych chtěl ještě poděkovat klubu, že mi tuto licenci umožnili studovat.
by Petr Stolín